Publicatia The Diplomat a organizat, la data de 12 mai 2022, evenimentul "The Energy CEO Forum & Awards Gala". Evenimentul a fost organizat la Radisson Hotel Blu Bucuresti.
Energy CEO Forum reprezinta o platforma de dialog dedicata liderilor, companiilor si managerilor care actioneaza in industrie, cu scopul de a sublinia evolutia si perspectiva sectorului energetic.
Evenimentul a fost urmat de un dineu de gala, cu scopul de a recunoaste rezultatele exceptionale ale companiilor, organizatiilor si personalitatilor care au contribuit decisiv la dezvoltarea proiectelor si a climatului de afaceri din domeniul energiei in Romania.
In cadrul galei, Hidroelectrica S.A. a primit premiul pentru "Energy Champion of the Year".
Domnul Bogdan Buciu, consilier al Directorului General Hidroelectrica, a acceptat premiul in numele companiei:
"Este o onoare pentru mine personal sa primesc acest premiu in numele Hidroelectrica. Sincer va marturisesc ca m-a bucurat foarte tare felul in care este denumit acest premiu - “Energy Champion of the year”, este exact ce ne dorim pentru Hidroelectrica: sa isi mentina acest statut de campion nu doar in acest an, ci si in anii ce urmeaza."
Subiectele evenimentului au fost:
AUTORITATI SI FACTORI DE REGLEMENTARE IN 2022
Sectorul energetic, puternic reglementat, are nevoie de o arhitectură si structura clară, pe termen lung, care să încurajeze, de asemenea, investițiile de-alungul intregului lant al energiei electrice, inclusiv sursele regenerabile și interconectarea rețelelor, piețe eficiente pentru comerțul cu energie electrică, echilibrarea sistemului și răspunsul eficient la cerere. Guvernele, factorii de decizie, autoritățile de reglementare a pieței, instituțiile publice și liderii de opinie cheie sunt principalii facilitatori și inițiatori ai transformării energetice. Toate acestea in contextul extrem de problematic actual.
- Evoluția sectorului energetic în România în actualul context geopolitic
- Principalele resurse energetice: valorificarea resurselor actuale. Așteptările și potențialul resurselor energetice din România
- Impactul PLANULUI DE ACȚIUNE AL COMISIEI UE asupra transformării digitale in sectorului energetic din Romania
ABORDAREA EFICIENTĂ A ENERGIEI VERDE vs. CEREREA ÎN CREȘTERE pentru ENERGIE | RESURSE TRADITIONALE
Soluțiile de energie verde, inclusiv sursele regenerabile, se extind rapid, dar se pare că ele încă rămân în urmă și nu sunt suficiente pentru a satisface revenirea puternică a cererii globale de energie electrică. Această situație are ca rezultat o creștere bruscă a utilizării energiei pe bază de cărbune care riscă să împingă emisiile de dioxid de carbon din sectorul energiei electrice la niveluri record, se arată într-un raport al Agenției Internaționale pentru Energie. Soluțiile de energie curată fac parte din obiectivele UE și din Pactul ecologic european, iar alternativa nu este o opțiune.
- Abordarea principalelor aspecte în politicile de decarbonizare din Romania
- Domenii și industrii critice pentru a atinge obiectivele de sustenabilitate si protejare a mediului
- Strategia României privind tranziția la energie curată
- Abordarea nevoii tot mai mari de stocuri de energie în actualul context geopolitic: soluții și abordare posibile
CERCETARE ȘI INOVAȚIE, PRINTRE PRIORITĂȚI ÎN TRANSFORMAREA ENERGETICA
Lumea se transformă continuu, către o abordare tehnologică complet integrată și își reconsideră în mod fundamental bazele de resurse energetice. Este o lume în care chiar și fundamentele cererii și ofertei se schimbă, în special pe partea cererii, deoarece noile tehnologii permit utilizarea energiei în moduri mai eficiente și permit noi servicii energetice, cum ar fi vehiculele electrice și rețelele inteligente. Companiile și instituțiile publice trebuie să impulsioneze și să permită implementarea de soluții inovatoare și investiții sporite dincolo de partea de producție și către întregul lanț valoric energetic.
- Rolul cercetării și dezvoltării în energie. Inovatii, obiective si implementari actuale
- Principalele abordări ale transformării digitale în energie
- In ce segmente de business sau oprratiuni vedem cele mai dese implementari si inovatii din R&D?
- Cum sta Romania in ceea ce priveste doemniul cercetarii in Romania? Ce imbunatatiri se pot aduce pentru a valorifica cat mai mult acest segment?
TRANZITIA CATRE ENERGIE VERDE: DECARBONIZAREA, DESCENTRALIZAREA ȘI DIGITALIZAREA
Piața energiei se confruntă deja cu o schimbare majoră determinată de obiectivul sectorului de a atinge emisii zero și de necesitatea ca rețelele de distribuție să devină complet digitale cu management în timp real. Întregul sistem și rețelele de energie trebuie să fie pregătite pentru acest gen de schimbare, pornind de la capacitățile existente și până la rețeaua de transport și distribuție pentru a putea absorbi noile capacități. Tranziția energetică înseamnă transformarea întregului sector prin implementarea unor sisteme interconectate cu scopul final al unui management eficient și în timp real al fluxului de energie. Și toate acestea pun în perspectiva confruntării cu evenimentele de mediu declanșate în mod repetat și imprevizibil de schimbările climatice.
- Actualizări și evoluție în România privind atingerea obiectivelor ecologice
- Echilibrarea eficientă a tehnologiilor tradiționale cu tehnologiile inteligente
- Abordarea amenințărilor la adresa securității cibernetice într-un sector strategic
SOLUTII ENERGETICE CENTRATE PE CLIENT
În mediul actual dinamic al tehnologiei rapide și al schimbărilor rapide ale comportamentului clienților, centrarea pe client este esențială pentru a obține o înțelegere profundă a unei baze de consumatori din ce în ce mai diverse. Având în vedere evoluția de anul trecut către piața liberă a energiei din România și tendința de schimbare în creștere a consumatorilor, furnizorii și comercianții de pe piața de energie trebuie să își eficientizeze maniera de atragere si retentie a clienților. Actorii din sectorul energetic trebuie să îmbrățișeze noul etos prin dezvoltarea unui model de jos în sus bazat pe date pentru a înțelege modelele și nevoile actuale de utilizare a energiei ale clienților.
- Impactul tehnologiilor moderne asupra consumatorilor și furnizorilor de servicii energetice
- Este sectorul energetic un sector centrat pe client? Cum să îmbunătățim operațiunile de afaceri la acest nivel?
- Ce soluții centrate pe client sunt cele mai utilizate de furnizorii și distribuitorii de energie?
- Problemele majore cu care se confruntă companiile de distribuție a energiei electrice atunci când vine vorba de serviciul clienți